Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Cel studiów:
Przygotowanie słuchaczy do tworzenia i wdrażania w firmie optymalnej polityki personalnej zgodnej z założeniami nowoczesnej metody Human Resources Management. HRM postrzega ludzi jako cenne źródło sukcesów firmy i proponuje strategiczne, dalekowzroczne podejście do kierowania i rozwoju zasobów ludzkich. Program Studiów uwzględnia szczególnie takie zagadnienia jak: porozumiewanie się i komunikacja w firmie, pozyskiwanie pracowników, kierowanie i przywództwo, motywowanie.
Dzięki różnorodności zajęć (wykłady, seminaria, warsztaty) uczestnicy zostaną zapoznani zarówno z teoretycznymi aspektami zarządzania zasobami ludzkimi, jak i otrzymają możliwość przećwiczenia i udoskonalenia zdobytych umiejętności w praktyce.
Adresaci:
Studium to adresowane jest do menedżerów, praktyków HRM, kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla, pracowników działów kadr, doradców personalnych, ale także do wszystkich tych osób, które pragną zdobyć umiejętności kierowania i zarządzania ludźmi.
Osoby, które chcą pogłębić i doskonalić zdobyte już umiejętności w zakresie zarządzania ludźmi zapraszamy na studia podyplomowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi dla Menadżerów.
Korzyści:
Uczestnicy studiów zdobędą odpowiednią wiedzę oraz umiejętności praktyczne, niezbędne do prowadzenia efektywnej strategii personalnej w przedsiębiorstwie. Dowiedzą się w jaki sposób motywować podwładnych i oszczędzać swój czas oraz jak najskuteczniej komunikować się z zespołem, tak aby osiągać najlepsze wyniki. Nabędą cenną dzisiaj wiedzę w jaki sposób redukować poziom stresu w zespole i skłaniać pracowników do efektywnej pracy.
Zagadnienia poruszane w ramach studiów pozwolą słuchaczowi Studiów na poznanie i zrozumienie społecznych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Poza zdobyciem wiedzy na temat stosunków międzyludzkich w zakładzie pracy, słuchacz będzie mógł doskonalić swoje umiejętności społeczne potrzebne tak w codziennej pracy z ludźmi, jak i w kierowaniu zespołem.
Ukończenie Studiów daje uczestnikom wiedzę i umiejętności niezbędne do pełnienia funkcji, które określa się mianem menedżera personalnego.
Ramowy program:
TRENING UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH – zajęcia w formule grupy otwarcia (20 godz.)
- koło komunikacji
- schemat komunikacji i źródła barier
- narzędzia skutecznego komunikowania się: aktywne słuchanie, parafraza, klaryfikacja, odzwierciedlanie, empatyczne słuchanie
- style komunikowanie się
- analiza zachować i kształtowani nawyków celowej aktywności
- metody kształtowania zachowań
- trening zachowań – podstawowe definicje, formy i rodzaje
EFEKTYWNE PRZYWÓDZTWO (20 godz.)
- efektywność funkcjonowania organizacji w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi.
- istota przywództwa – rola lidera
- modelowe style przywództwa i ich uwarunkowania
- kreatywne style przywództwa
- przywództwo a typologia pracownika/zespołu
- zarządzanie skoncentrowane na rezultat
- wyznaczenie celów i delegowanie uprawnień
REKRUTACJA I SELEKCJA PRACOWNIKÓW (18 godz.)
- analiza potrzeb i planowanie zatrudnienia
- podstawowe założenia i narzędzia rekrutacji
- modele kompetencji pracowników
- analiza dokumentów i przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej
- assessment center
OCENA I MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW (20 godz.)
- motywowanie i ocena jako podstawowe narzędzia pracy lidera
- skuteczne/nieskuteczne motywowanie
- finansowe i pozafinansowe motywatory i demotywatory – zasady zastosowania „kija i marchewki”
- typologia pracowników w kontekście relacji poziomu kompetencji do poziomu motywacji – indywidualizacja wsparcia
- konstruktywna ocena jako narzędzie motywacji
- zasady udzielania informacji zwrotnej
- prowadzenie rozmów oceniających z podwładnymi
- trudne decyzje odpowiedzialnego szefa - przekazywanie informacji trudnych
BUDOWANIE ZESPOŁU (20 godz.)
- istota zespołowości
- korzyści pracy w zespole – efekt synergii
- typologia zespołów w oparciu o dwa wymiary: siła więzi i zadaniowość
- dynamika procesu grupowego – kierunki rozwoju
- role podejmowane przez członków zespołu
- działania sprzyjające efektywnemu funkcjonowaniu zespołu
- mechanizmy zespołowe
- układanka osobowości w zespole
- skuteczne komunikowanie się w zespole
- źródła sytuacji trudnych w pracy w zespole
- style reagowania na sytuacje trudne
- budowanie współpracy – w poszukiwaniu win-win
PERSONAL BRANDING (20 godz.)
- autoprezentacja i budowanie wizerunku
- efekt 1 wrażenia
- reguły wpływu społecznego
- PR w organizacji
- sztuka wystąpień publicznych
- język ciała
- profesjonalny wizerunek w biznesie
SZKOLENIA I DOSKONALENIE KOMPETENCJI PRACOWNIKÓW (20 godz.)
- rozwój i doskonalenie pracowników – diagnozowanie potrzeb rozwojowych, programy naprawcze
- planowanie szkoleń w organizacji
- rola trenera wewnętrznego
- specyfika uczenia się osób dorosłych
- planowanie szkoleń z zastosowaniem cyklu Kolba
- konwencjonalne i kreatywne metody prowadzenia szkoleń
- ewaluacja działań szkoleniowych
ASERTYWNOŚĆ I STAWIANIE GRANIC (10 godz.)
Cel: poprawa zdolności wyrażania własnych potrzeb, zarówno w sytuacjach codziennych jak i zawodowych. Doskonalenie umiejętności obrony własnego zdania. Kształtowanie umiejętności z zakresu asertywnej komunikacji, relacji w grupie i zespole. Nauka współdziałania z poszanowaniem granic.
- istota asertywności
- typologia zachować: agresja/uległość/manipulacja/asertywność
- typy komunikatów –komunikaty typu TY; komunikaty typu JA
- asertywna odmowa – zasady i techniki: zdarta płyta, odroczenie asertywne, zasłona dymna, komunikat podtrzymujące, zmiękczenia
- mapa asertywności
- mapa to nie jest terytorium
- asertywność jako metoda zapobiegania konfliktom
- dbanie o własne terytorium psychologiczne – reagowanie na oceny
COACHINGOWE METODY ZARZĄDZANIE (20 godz.)
- coaching jako styl zarządzania zasobami ludzkimi
- coaching jako sztuka zadawania pytań
- modele prowadzenia rozmów w oparciu o zasoby
- Koło Priorytetów
- model GROW
- Model Wizja-Strategia_Determinacja
- dialog motywacyjny w rozwoju kompetencji pracowników
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ (20 godz.)
- rodzaje zmian w organizacji
- rola menadżera w procesie wprowadzania zmian
- zachowania pracowników w procesie zmian
- budowanie pozytywnego nastawienia do zmian
- efektywne komunikowanie zmian
- minimalizowanie oporu pracowników wobec zmian
- twórcze motywowanie pracowników do zmian
SEMINARIUM DYPLOMOWE (20 godz.)
Forma zaliczenia:
Formuła pracy dyplomowej do wyboru:
- praca dyplomowa połączona z prezentacją
- przeprowadzenie rozmowy oceniającej, motywującej lub coachingowej z pracownikiem (nagranie wideo) połączonej z prezentacją nagrania i udzieleniem informacji zwrotnej
Liczba godzin: 198
Czas trwania studiów: 2 semestry
Czesne: wysokość czesnego w zależności od liczby rat:
1 rata – 4000 zł
3 raty – 2100 zł
12 rat – 440 zł