Rekrutacja
Informujemy, że zapisy w systemie Wirtualnej Rekrutacji zostały już uruchomione.
Zapraszamy do kontaktu z pracownikami Biura Rekrutacji, którzy udzielą wszelkich informacji dotyczących rekrutacji letniej 2024/2025.
Informacje o terminie podpisania umowy o studia Kandydat otrzyma w systemie Wirtualnej Rekrutacji - ISAPS, po pozytywnym wyniku postępowania kwalifikacyjnego.
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń oraz złożenie kompletu dokumentów.
Zasady przyjęć na studia dla Kandydatów posiadających Kartę Polaka
Cudzoziemcy posiadający Kartę Polaka mogą odbywać studia w WSG na zasadach obowiązujących obywateli polskich.
Kryteria kwalifikacji cudzoziemca na studia pobierz
OFERTA EDUKACYJNA
WYMAGANE DOKUMENTY
Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia pierwszego stopnia jest złożenie następujących dokumentów:
- wypełniony i wydrukowany kwestionariusz osobowy dostępny w wersji elektronicznej na www.wirtualna.byd.pl Kwestionariusz ten należy wydrukować, podpisać i złożyć do Uczelni dopiero po otrzymaniu decyzji o przyjęciu na studia
- świadectwo dojrzałości - oryginał lub duplikat do wglądu (nie dotyczy kandydatów na studia II stopnia)
- świadectwo ukończenia szkoły średniej - oryginał lub duplikat do wglądu (nie dotyczy kandydatów na studia II stopnia)
- aktualna fotografia, zgodna z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodu osobistego (podpisana czytelnie imieniem i nazwiskiem),
- dowód osobisty - oryginał do wglądu,
- orzeczenie lekarskie od lekarza medycyny pracy na kierunek fizjoterapia, pielęgniarstwo (skierowanie na badania kandydat otrzyma w dniu podpisania umowy o studia),
- potwierdzenie wpłaty opłaty rekrutacyjnej 85 zł,
- potwierdzenie opłaty wpisowego 500 zł poza promocją (sprawdź szczegóły promocji).
- dyplom, odpis dyplomu lub kserokopię - oryginał lub duplikat do wglądu
Opłata rekrutacyjna i wpisowego płatna wyłącznie na konto:
Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
19 1090 1072 0000 0001 1991 0596
CZESNE NA ROK AKADEMICKI 2024/2025
ZNIŻKI
Zer0we Wpisowe do 15 listopada
Zasady:
• dokonanie Wirtualnej Rekrutacji oraz opłaty rekrutacyjnej do 15 listopada
• podpisanie umowy o naukę w ciągu 7 dni od daty otrzymania zaproszenia na podpisanie umowy o studia
Po upływie 7 dni od daty otrzymania zaproszenia na podpisanie umowy- opłata wpisowego wyniesie 50% stawki podstawowej (tj. 250 zł). W ciągu kolejnych 14 dni od daty otrzymania zaproszenia, wpisowe wynosi 500 zł.
Uczelnia proponuje rozbudowany system stypendialny oraz zniżki dla Kandydatów na studia stacjonarne i niestacjonarne.
Kandydat ma możliwość obniżenia raty czesnego nawet do 100% - sprawdź szczegóły na TABLICA KORZYŚCI
OPŁATY
Studenci WSG mogą wybrać najbardziej korzystną opcję płatności - uwzględniającą indywidualne warunki finansowe i preferowane terminy opłat. Uczelnia zapewnia pełną kontrolę wydatków na naukę i umożliwia efektywne zarządzanie budżetem. Decyzja należy do Ciebie.
Czesne obowiązujące w roku akademickim 2024/2025 - sprawdź
- Opłata rekrutacyjna - 85 zł
- Opłata wpisowego - 500 zł
Elastyczny System Opłat
- 5 dogodnych form płatności: 1 lub 2 raty = mniejsza kwota czesnego
- 4, 10, lub 12 rat to dzięki rozłożeniu w czasie, mniejsze obciążenie finansowe
- na studiach I i II stopnia stała wartość czesnego
Wydatki pod kontrolą:
- unikalny numer w systemie ISAPS - wgląd w stan konta oraz szybkie i bezpieczne rozliczenia
- czas na decyzję o sposobie finansowania nauki - do końca września
- podgląd wzoru wypełnienia przekazu
DODATKOWE INFORMACJE
Decyzja
Kandydat otrzymuje elektroniczną decyzję o przyjęciu na studia w ciągu 3 dni od daty zarejestrowania przez pracownika rekrutacji wpływu opłaty rekrutacyjnej w wysokości 85 zł na konto Uczelni. Decyzje te będą wysyłane drogą elektroniczną na konto kandydata w Wirtualnej Rekrutacji.
Kandydatowi przysługuje prawo odwołania się od decyzji Komisji Rekrutacyjnej w nieprzekraczalnym terminie 14 dni od otrzymania pisemnej decyzji w formie podania do Rektora WSG.
W przypadku negatywnego postępowania kwalifikacyjnego lub rezygnacji, dokumenty należy odebrać w Biurze Obsługi Studenta osobiście lub przez osobę pisemnie upoważnioną.
Podpisanie umowy
Na podpisanie umowy Kandydat dostarcza potwierdzenie opłaty wpisowego w wysokości 350 zł (w przypadku braku zwolnienia z tej opłaty).
Uwaga!
W chwili podpisania umowy Uczelnia musi posiadać komplet dokumentów Kandydata (Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 września 2011 r. w sprawie dokumentacji przebiegu studiów). W przeciwnym razie dokumenty Kandydata nie zostaną przekazane do Dziekanatu i tym samym nie uzyska on praw Studenta.
Wzór pełnomocnictwa do podpisania umowy w imieniu Kandydata (pobierz)
Zaświadczenia
W celu otrzymania zaświadczenia (np. do ZUS) Kandydat proszony jest o telefoniczny lub/i e-mailowy kontakt z Biurem Rekrutacji w Toruniu.
Wysyłka zaświadczenia nastąpi w ciągu 2 dni (roboczych) od momentu złożenia zamówienia w Biurze Obsługi Studenta z zastrzeżeniem, że dokumenty zostały złożone wcześniej i dane kandydata znajdują się w bazie rekrutacyjnej.
Uwaga
- po złożeniu dokumentów Kandydat może otrzymać zaświadczenie potwierdzające złożenie dokumentów wystawiane przez Biuro Rekrutacji,
- po podpisaniu umowy Student może otrzymać zaświadczenie potwierdzające przyjęcie na STUDIA wystawiane przez Biuro Rekrutacji.
WYŻSZY SEMESTR - ZASADY PRZYJĘĆ
Na drugi lub wyższe semestry studiów może zostać przyjęta osoba, która w innej uczelni o podobnym profilu kształcenia uzyskała zaliczenie semestru odpowiednio niższego oraz wypełniła wszystkie obowiązki wynikające z przepisów obowiązujących w uczelni, którą opuszcza.
Przeniesienia na drugi lub wyższe semestry studiów na kierunki prowadzone przez WSG następują na podstawie podania kandydata z załączoną kserokopią indeksu uczelni, w której kandydat pobierał studia.
O przyjęciu kandydata decyduje Rektor, określając semestr studiów, na który kandydat został przeniesiony. Dziekan przygotowuje wykaz ewentualnych efektów uczenia się i terminy ich uzupełnienia.
Na podstawie tych decyzji kandydat zawiera umowę o studia i dokonuje opłaty wpisowej w wysokości 350 zł.
W przypadku konieczności uzupełnienia efektów uczenia się student wnosi jednorazową opłatę dodatkową w wysokości 500 złotych w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy o studia. Ilość miejsc w ramach rekrutacji na drugi i wyższe semestry studiów jest ograniczona. O przyjęciu decydować będzie kolejność zgłoszeń.
Niedopełnienie terminu uzupełnienia różnic programowych skutkuje skreśleniem z listy studentów.
Kandydat ubiegający się o przyjęcie na wyższy semestr studiów powinien złożyć w Biurze Rekrutacji następujące dokumenty:
- podanie do Rektora o przyjęcie na wyższy semestr;
- kwestionariusz osobowy:
3. ksero indeksu dotychczasowej uczelni – poświadczone za zgodność z oryginałem,
4. kartę przebiegu studiów z wykazem przedmiotów, liczbą godzin zajęć i przypisanych im punktów ECTS, poświadczonej przez macierzystą uczelnią,
5. zaświadczenie z uczelni macierzystej o liczbie zaliczonych semestrów,
6. aktualną fotografię zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
7. kserokopia dowodu osobistego - oryginał do wglądu,
8. oryginał świadectwa dojrzałości, duplikat lub kserokopię - oryginał do wglądu (nie dotyczy studiów II stopnia),
9. odpis dyplomu ukończenia studiów I stopnia lub kserokopię - oryginał do wglądu (dotyczy studiów II stopnia),
10. orzeczenie lekarskie od lekarza medycyny pracy na kierunek fizjoterapia;
11. dowód opłaty wpisowej w wysokości 350 zł wymagany przy podpisywaniu umowy o studia (nr konta Uczelni: (19 1090 1072 0000 0001 1991 0596).
KONTAKT
Kolegium Nauk Technicznych ul. Grunwaldzka 25b |
Kolegium Nauk Medycznych ul. Konstytucji 3 Maja 40c |
tel. stac. 56 69 69 444 |
tel. stac. 52 56 70 778 lub 52 56 70 779 |
poniedziałek-piątek: 08:00-16:00 |
poniedziałek: 08:00-17:00 |